Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Januari 2008 Lasek

  • jannie

    Ik zal me even kort voorstellen, ik heb net dit forum ontdekt en ben al druk aan het lezen geslagen. Ik heb het verhaal van Jootje ook al gelezen, dank daarvoor.

    Ik ben een vrouw van 36 jaar en draag al 18 jaar harde lenzen, daarvoor 3 jaar een bril gehad.

    Sinds een tijdje heb ik veel last van irritatie van mijn ogen, door de lenzen en ben van plan mijn ogen te laten laseren.

    Hier ben ik voor naar Gorssel gegaan, http://www.devalcklaservision.nl/nederlandNL/frameset/index2.php

    Eerst een gratis quickscan gehad, daaruit bleek dat ik een vrij dun hoornvlies heb (ca. 480 micron.) en dat de kans serieus aanwezig was dat ik niet voor een laserbehandeling in aanmerking kwam. Lasik was zeker niet aan de orde, misschien Lasek nog.

    Daarna een vooronderzoek gehad a E100,-. Daar bleek gelukkig uit dat ik voor een Lasek in aanmerking kom. Nu mag ik zelf kiezen uit:

    1) Lasek kosten: E 2500,- per 2 ogen of

    2) Lasek+Tissue Saving Ablation kosten: E 3550,- per 2 ogen.

    Het verschil is dat er bij methode 2 minder hoornvlies wordt verwijderd en dat zou beter zijn in mijn geval. Beide methodes hebben dezelfde resultaten.

    Ik twijfel nog erg wat ik zal kiezen, ik vind het verschil in bedragen erg groot, ruim E1000,-, waar je een heleboel leuke dingen van kunt doen.

    Aan de andere kant gaat het wel om je ogen, wat ik ook erg belangrijk vind dat het goed gebeurt

    Ik had deze maand al geholpen kunnen worden maar moest eerst op mijn werk overleggen wat hun schikt. Ik wil er zeker 4 weken voor uittrekken, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ben veel te bang te vroeg in aanraking te komen met gevaarlijke bacterien.

    Tot zover mijn verhaal, als jullie meer willen weten of tips voor me hebben roept u maar.

    Gr. Jannie

  • jannie

    Vergeet ik nog te vertellen datik een sterkte heb van -2,50 aan beide ogen met een cilinder van ca. 1,25 ook in beide ogen.

    Gr. Jannie

  • Cees Meijer

    Hoi Jannie ik ga 19 november onder de laser,met een sterkte van -7.

    Draag al 36 jaar harde lensen,bij mij kost het 2000 euro.

    Je mag ook e-mailen als je er behoefte aan heb.

    Ik zet hier op het prikbord dan mijn dagboek neer,positief of negatief

    groetjes Cees

  • jannie

    Hoi Cees, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring straks. Waar laat jij het doen?

    Ik hou het forum in de gaten.

    Alvast succes gewenst.

    Gr. Jannie

  • Cees

    Je mag op het prikbord geen reclame maken en ik vind ook dat je gewoon eerst moet weten hoe het gegaan is.

    Want zij willen allemaal geld aan je verdienen,maar de lasek methode is pijnlijker dan de nieuwste lasik methode.

    Ik laat de intra-lase lasik methode doen met custon vue/zyptic-q-vision en tissue save.

    Ook heel dun hoornvlies kan toch via de lasik methode behandeld worden,en is bijna geheel pijnloos en de lasek niet.

    Als je gewoon mail krijg je het adres wel,maar wacht anders gewoon vijf weken.

    Groetjes Cees Meijer

  • jannie

    Oh sorry, het is niet mijn bedoeling reclame te maken.

    Ik wil je wel een mail sturen maar ik heb je adres niet, ik denk dat die verstopt is.

    Gr. Jannie

  • cees Meijer

    Hoi Jannie je hoeft je niet te verontschuldigen hoor,maar gelukkig weet ik van drie mensen die binnen korte tijd zich laten laseren.

    Waar onder ik zelf dus, bij verschillende (bedrijven) klinieken.

    Mijn e-mail adres is chmeijer@msn.com

    Volgende week spreek ik op een verjaardag een jongen die gisteren is geholpen

    Dus dat zal ik volgende week ook op het prikbord zetten.

    Groetjes Cees

  • Cees

    Hoi allemaal , ik ben met groot succes gelaserd,maar heeft iemand ook ervaring met sport inspanningen na de behandeling.

    Vorig week maandag geholpen van -7 en cin 3 naar ruim 100%zicht.

    Afgelopen dinsdag alweer een behoorlijke training gedaan,

    maar de volgende dag was het een slechte dag erg veel last van fel licht.

    Nu op donderdag gaat het weer uitstekend,maar ik ben benieuwd naar andere ervaringen op dit gebied.

    vr gr Cees

    O ja Jannie mail nog anders even want ik heb wel wat informatie voor je

    cees Meijer schreef:

    >

    > Hoi Jannie je hoeft je niet te verontschuldigen hoor,maar

    > gelukkig weet ik van drie mensen die binnen korte tijd zich

    > laten laseren.

    > Waar onder ik zelf dus, bij verschillende (bedrijven)

    > klinieken.

    > Mijn e-mail adres is chmeijer@msn.com

    > Volgende week spreek ik op een verjaardag een jongen die

    > gisteren is geholpen

    > Dus dat zal ik volgende week ook op het prikbord zetten.

    > Groetjes Cees

  • jannie

    Wat rustig hier. Waar zijn jullie allemaal?

    Ik ben aan het aftellen, 11 januari ben ik aan de beurt voor mijn laserbehandeling.

    Gr.Jannie

  • cees meijer

    Hoi Janny hoe gaat het met je na je laser behandeling?

    groetjes Cees