Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Let op: gevaren op lange termen laseren nog niet bekend!

  • Gizmo

    Beste mensen,

    De afgelopen maanden dacht ik ook erover na om na jarenlang lenzen gedragen te hebben, eindelijk over te gaan tot het laseren van mijn ogen. Na heel veel informatie van de klinieken ingewonnen te hebben, was ik vrij positief over een mogelijke laserbehandeling. Echter, totdat ik ineens op andere berichten stuitte waardoor ik er uiteindelijk van afgezien ben. Eigenlijk ben ik best woedend over de wijze waarop klinieken de ooglaserbehandeling afschilderen: als iets waar je weinig zorgen over hoeft te maken aangezien de kans op complicaties zeer klein is. Maar niets is minder waar!! Want de gevaren van ooglaseren blijken namelijk heel serieus te zijn. De gevaren zijn dusdanig dat ik besloten heb om mijn ogen niet voor zoiets wil vergooien.

    Maar goed, gelukkig ben ik op tijd geinformeerd en omdat ik ook wil voorkomen dat anderen wellicht een dergelijke laserbehandeling laten ondergaan ZONDER eerst alle voordelen én nadelen te weten.

    Hieronder vinden jullie wat informatie over de NADELEN van laserbehandeling waar ik uiteindelijk veel aan heb gehad. Hopelijk hebben jullie er ook wat aan.

    zie de volgende 2links:

    website van Radar. Selecteer daar ‘Uitzending’ en kies in het archief de datum 10 april 2006

    http://web.mac.com/omca/ooglaseradvies.info/Ooglaseradvies.info.html

    Met vriendelijke groet,

    Gizmo

  • cees meijer

    Hoi Gizmo ik vindt dit wel heel erg kort door de bocht.

    Natuurlijk zijn er bijwerkingen te verwachten.

    Maar je kan beter kijken naar de % van alle personen die geholpen zijn.

    En dan moet je alleen 2007 nemen omdat de ontwikkeling en onderzoek steeds beter worden.

    het is na het eerste half jaar gebleken van 2007,dat ongeveer 5%

    problemen heeft.

    Uit cijfers van 2004,wat al 4 jaar terug is, is dat ook ongeveer het zelfde.

    waar ik het wel met je eens ben is dat je er zelf er van overtuigd moet zijn om het te laten doen, ben je dat niet, niet doen dus.

    Ook wil men vaak met te dunne hoorn vlies toch gaan laseren en juist daar zit het probleem.

    Dat is dus vragen om problemen en je hebt maar 1 stel ogen.

    Ook is het niet juist om zonder je echte naam , dit hier op het prikbord te zetten.

    vriendelijke groeten Cees Meijer