Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

laseren bij lui oog

  • Gonda

    Is het ook mogelijk om een zgn. lui oog te laseren?

  • Ragna

    Hoi Gonda,

    ik ben “trotse” bezitter van een lui rechteroog, al vanaf klein kind, vroeger afgeplakt etc.. Ik ben gister voor het vooronderzoek geweest en ik ben geschikt!

    Groet, Ragna

  • Gonda

    Beste Ragna,

    Dank voor je berichtje. Mijn luie oog is ook mijn rechter en vanaf mijn derde jaar heb ik ook een tijd met een afgeplakt oog gelopen.

    Ben erg benieuwd naar je ervaringen en heb een aantal vragen.

    Gaan ze alleen je “goede” oog laseren of ook het luie?

    Wat voor methode gaan ze bij je doen?

    Hoeveel ben je er voor kwijt en bij welke organisatie?

    Zoals je merkt, ben ik er nog steeds niet uit, maar nog steeds reuze geïnteresseerd.

    Succes met je behandeling en ik hoop graag nog wat van je te horen.

    GondaRagna schreef:

    >

    > Hoi Gonda,

    >

    > ik ben “trotse” bezitter van een lui rechteroog, al vanaf

    > klein kind, vroeger afgeplakt etc.. Ik ben gister voor het

    > vooronderzoek geweest en ik ben geschikt!

    >

    > Groet, Ragna

  • Farid007

    Ik zou ook wel graag willen weten of dit kan.

    mijn rechter oog is een lui oog. Ik heb hem nooit af kunnen plakken omdat het te laat ontdekt is.

  • Ragna

    Hoi Gonda,

    late reactie maar ik kijk nu voor het eerst sinds een tijdje weer op dit forum. Vrijdag is de grote dag! Ik krijg een Lasik-Wavefront behandeling en dat kost 2190 euro bij Optical Express. De Wavefront-behandeling kost 700 euro en is een optie maar voor mij de enige mogelijkheid omdat mijn pupillen erg groot zijn. Die 700 euro zit dus bij dat bedrag in en ook het vooronderzoek en oogdruppels die je na afloop moet gebruiken etc zijn inclusief. De 595 van de reclame is het basistarief. Mijn 'gewone oog" was inderdaad 595, mijn luie oog iets van 900 euro dus je bent wel iets meer kwijt. Maar ze laseren dus beide ogen. Als je nog vragen hebt mag je me mailen: Ragna_post@hotmail.com. Succes met je afweging!

  • Ragna

    Aangezien het irritant is als mensen alleen vragen stellen en maar weinig ervaringen achteraf delen een korte update over mijn laser-ervaring. Ik liep gistermiddag half zes de kliniek in Eindhoven uit en heb in de auto naar huis en eigenlijk sinds vanmorgen mijn ogen dicht gehouden. Best lastig om ze daarna weer open te krijgen! De behandeling zelf was best eng (misschien ben ik een mietje maar zien dat er een scalpeltje op je oog afkomt is niet prettig) maar ook erg snel voorbij. De mensen daar waren oprecht aardig (In Amsterdam waar ik voor het vooronderzoek was waren ze ook erg vriendelijk maar meer op een Amerkaanse manier als je begrijpt wat ik bedoel). Met druppel in een tasje naar huis dus en de hele avond en nacht mijn oogjes dichtgehouden. Vanmorgen vroeg viel me op dat ik in het donker al beter zag. Ik was altijd behoorlijk kippig in het donker, dat is nu beter. Ik zie nog wel best waziG maar dat zal ook aan het vele druppelen liggen denk ik.

    Vanmiddag ben ik teruggeweest voor de eerste check. Mijn linkeroog was ok, rechts is het flapje niet helemaal plat teruggekomen en daar zit nu een sterkteloze lens overheen die ik er maandagmiddag uit moet laten halen. Balen dat ik nog een keer terug moet maar met je ogen ben je liever té voorzichtig natuurlijk. En dan moet ik zaterdag ook weer terug voor de reguliere check. Mocht er behoefte zijn aan verdere ervarignen: mail me of laat hier een berichtje achter. Succes met de keuze!

  • gold

    hoi ik heb ook een lui oog met sterkte links -9.30 links heb lui oog en rechte-11 ik wel laten leseren maar is het ook moglijk met mij lui oog