Kopje: Inter-vision Ooglaseren: De gehele reis incl. de medische verzorging vond ik goed.
Zondag 13 April jl. afgereisd met een groep medestanders die ook de stap hebben gemaakt om de ogen te laten laseren in Istanbul via http://www.intervision-ooglaseren.nl (Amsterdam). Terugreis was op woensdag 16 April jl.
Wat is inbegrepen bij de behandeling:
1. Zondag: Vlucht van Amsterdam - Istanbul, Economy class;
2. Zondag: Transport Airport – Hotel;
3. Zondag: t/m woensdag morgen: Verblijf in Hotel in Istanbul;
4. Maandag: Transport van Hotel naar Kliniek;
5. Maandag: Vooronderzoek in Kliniek, als extra om te checken of alles klopt wat is aangeleverd vanuit Nederland;
6. Maandag: Ooglaserbehandeling (ochtend);
7. Maandag: Zonnebril en Medicatie (oogdruppels);
8. Maandag: Transport van Kliniek naar Hotel;
9. Dinsdag: Transport van Hotel naar Kliniek;
10. Dinsdag: Controle van de ooglaserbehandeling (ochtend);
11. Dinsdag: Transport van Kliniek naar Hotel;
12. Woensdag: Transport van Hotel naar Airport;
13. Woensdag: Vlucht van Istanbul – Amsterdam, Economy class.
Wat is niet inbegrepen: (voor eigen rekening)
1. Eten en drinken;
2. Minibar op kamer;
3. Bezoek bezienswaardigheden.
4. Souvenirs
Ervaring;
Ik spreek hierover mijn eigen ervaring(en) tijdens het verblijf in Istanbul.
Over het algemeen is mij het goed bevallen, er is altijd wel iets waarover je wat over kunt vertellen in negatieve zin, maar m.i. is dat overbodig aangezien je gaat voor een medische behandeling, die kunnen soms anders uitvallen/tegenvallen na gelang de behandeling die je kiest en dat geldt ook voor behandelingen in Nederland. Op het eerste gezicht had ik mijn twijfels om dit in Istanbul te laten doen. Echter door de randvoorwaarden goed naast elkaar te leggen zie je de verschillen wel komen. Voor mij persoonlijk was dat doorslaggevend medisch en kostentechnisch dient e.a. in balans te zijn. Ik vond die balans d.m.v. een behandeling via http://www.intervision-ooglaseren.nl/ en heb er voor gekozen om de betreffende ooglaserbehandeling in Istanbul te laten uitvoeren onder toezicht van InterVision (Amsterdam). Tijdens de feitelijke behandeling gaf InterVision in Nederlandse taal aan wat er verwacht werd van de patiënt, ik heb dit als zeer positief ervaren want de voertaal is Engels in de OK.
Na de behandeling werd er een foto gemaakt (zie genoemde site) en werd je naar een plek gedirigeerd waar je in een soort van relax stoel kon plaatsnemen en daar werden de eerste oogdruppels met antibiotica e.d. toegediend. Ikzelf zag eerst alleen maar wazig, maar na verloop van tijd kwam dit al weer terug. Wat mij erg tegenviel was dat ik geen fel licht kon verdragen in het begin na de ooglaserbehandeling. s ’Middags rond 17:00uur kon ik net als alle anderen redelijkerwijs het “felle” zonlicht verdragen met een hippe zonnebril geleverd door InterVision. Het mooiste moment hierbij was, dat ik na 17:00 uur gelijk resultaat kon zien doordat ik de kleine lettertjes op een blikje cola of whatsapp zonder lenzen/bril kon lezen!
De volgende ochtend gingen we weer naar de Kliniek voor een na controle, waarna er een groepsfoto werd gemaakt.
De groepservaring vond ik persoonlijk heel goed, je zit allemaal in hetzelfde schuitje en dat werkt echt heel positief, had het niet willen missen op deze manier. Iedereen die in de betreffende groep zat, dankjewel voor de ondersteuning en de leuke gesprekken en de humor die ons er allemaal door heen heeft geholpen!
Nog even over Intervision (Johan Bergen) Dank voor je begeleiding tijdens de ooglaserbehandeling, ik vond het super! Goed bezig, houden zo! Tijdens de rondleidingen in Istanbul even rekening houden met de groep, je had hem soms in een te hoge versnelling staan hahaha!
Behandeling technisch mag gesproken worden over een 100% positieve score voor mij persoonlijk maar m.i. ook van de groep waarmee ik was afgereisd naar Istanbul.
V.w.b. de extra kosten zoals eten en drinken, dit viel reuze mee. Let wel op dat je niet teveel betaald, omrekenen in euro’s kan tegenvallen. Ik adviseer echt om Turkse Lires te pinnen bij een pinautomaat in Istanbul. De Turkse horeca zien graag euro’s, maar ook op mensen die niet opletten! Dat geldt overigens voor meer landen…. En overal waar je komt als groep of individu moet je opletten!
De gehele reis incl. de medische verzorging vond ik goed.
De nazorg in Nederland is ook al gestart. Op 2e paasdag werden er gewoon oogmetingen verricht in Amsterdam op de InterVision locatie. En wat ik helemaal top vond/vind, is dat je gewoon op een zondag o.b.v. een geplande afspraak een gratis ooglasertest kunt laten uitvoeren (zit feitelijk bij de prijs in). Zorg wel dat je een chauffeur mee neemt, want zelf terugrijden na het onderzoek is erg lastig, dat hoort erbij en is bij ieder onderzoek voor ooglaseren (ook in Nederland) een standaard advies.
Groet,
Roy Egbers