Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn ooglaserervaring! heel lang verhaal

  • Andries

    Niet schrikken hoor maar het is een heftig verhaal.

    In jan kreeg ik een oogontsteking en na 10 dagen mocht ik lenzen weer in, daarna in mrt dit jaar kwam ik thuis te zitten omdat ik niets meer zag door lenzen en mijn bril( die ik al bijna nooit gebruikte) na onderzoek bij oogarts bleek dat ik een chemische reactie had door lenzenvloeistof en oogontsteking.

    Na overleg en onderzoek bij arts mocht ik laseren omdat dat de beste oplossing voor mij was op dat moment en met -8 zie je weinig hoor:D.

    Heb een lasek behandeling ondergaan en was dat weekend een blinde, heel veel pijn en niets kunnen zien.

    Bij deze behandeling geldt een herstelperiode van 6 tot 12 weken maar daar ben ik inmiddels ruim overheen aangezien ik dus 2 bijkomstigheden kreeg die maar in 3% van de gevallen kunnen gebeuren: ik bleek overgecorrigeerd te zijn in de + en ik zag slierten en vlekken:(

    Nu vele maanden later zit ik nog op +0,50 en ik ben gelukkig nog steeds zakkende, ben gelaserd op -0,50 dus nog effe geduld.

    De slierten en vlekken zitten er nog en op 14 oktober a.s wordt ik gelaserd aan mijn linkeroog en dan gaat de arts de slierten doorsnijden met de laser, het klinkt erger dan dat het is hoor:), geen pijn, en niet te vergelijken met de eerste laserbehandeling gelukkig.

    Dus ik ben zeer benieuwd of het dan weg is zodat het rechteroog ook gedaan kan worden.

    Gelukkig heb ik alles, na een klein gevechtje, vergoed gekregen van mijn verzekering en daar waren we onwijs blij mee, het heeft 3600 euro gekost!

    Ik moet er dan ook niet aan denken dat ik dit in het buitenland had laten doen, zeker niet na wat ik nu heb meegemaakt.

    Wil met mijn verhaal dan ook niemand ontmoedigen voor een laseroperatie want qua zicht ben ik 100% vooruitgegaan hoor wat ik nu zie kan ik me amper herinneren.

    Helaas heb ik wel bovenstaande problemen gehad maar goed mijn ogen waren ook niet gezond toen ik eraan begon en is zeker debet eraan geweest.

    Mijn advies is dan ook: laat je heel goed voorlichten, het liefste via een oogarts en doe het aub niet in een zomerperiode:D:D:D:D geloof me maar dat dat niet het beste voor je is;)

    Ik wou ook mijn verhaal laten weten aan jullie, zodat er ook besef is dat het anders kan lopen als je denkt.

    Maar ik heb goede moed in een goede afloop.

    Dank voor het lezen van mijn verhaal en heb je nog vragen stel ze gerust.

    groetjes,

    Jootje

  • Angelique

    Hallo Jootje,

    Mijn moeder heeft enkele weken geleden haar gen laten laseren tenminste dat was het plan. Nadat ze 1 oog had gelaserd (Lasec) kreeg ze hallows, haar andere oog is hierdoor nog niet gelaserd en ze weet ook niet of ze dat moet doen. Had u ook hallows en zoja hoelang heeft het geduurd voordat ze weg waren?

    Groetjes van Angelique

    de dochter van een radeloze vrouw ;-)

  • Andries

    ik heb nog steeds die hallows, ik heb vorige week zaterdagavond auto gereden en van de tegenliggers schijnen de lichten nog steeds alle kanten ver uit, dit kan nog wel even duren zei mijn arts

    heel vervelend iig

    ik had de bijkomstigheid van zwarte vlekken en slierten en daaraan wordt ik vrij 14 okt geholpen, met de laser gaat hij de slierten doormidden snijden, het klinkt eng maar vlgs hem stelt het weinig voor.

    Ik hoop dat het succes heeft en dat ik dan eindelijk verlost ben van dat gewiebel in mijn ogen

    succes voor uw moeder!!

  • Els

    Hoe is het met je overcorrectie? Zakt die al en heb je er ook last van?

    Ik ben links iets overgecorrigeerd, en voel me vaak duizelig en draaierig. Ben benieuwd hoe jij je voelt.

  • Andries

    Ja die zakt zeker……….ik zit nu op 0………goed he:)

    maar idd het gaat me soms weleens iets te snel voor mijn ogen , bij films of dagelijkse leven of autorijden.