Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vergoeding toegekend....en dan?

  • sandra

    Hallo allemaal,

    Vorige week heb ik bericht gehad van mijn zorgverzekeraar (CZ) dat ze de behandeling gaan vergoeden. Maar dan….het mag alleen OF in Rotterdam in de Fouskliniek (en ik woon in Tilburg….lekker handig) OF in een ziekenhuis. Maar let op: er is niet 1 ziekenhuis wat de apparatuur heeft….dus wijken ze uit naar een kliniek (waaraan meestal ook 1 van hun eigen oogartsen aan verbonden is). En dat mag niet zegt CZ. Ofwel…..het mag in een ziekenhuis maar het ziekenhuis mag niet uitwijken. En dat het helemaal niet kan fysiek in het ziekenhuis….tja daar hebben ze geen antwoord op. Rare tent!!!

    Mijn vraag….heeft iemand ervaring met een vergoeding van CZ voor de behandeling en hoe heb je dat dan aangepakt?

    Groet,

    Sandra

  • Andries

    nee sorry alleen met Amicon!

  • mickey

    Hoe heb jij Uberhaupt een vergoeding gekregen?

    Dacht dat CZ niets vergoedde

  • sandra

    >

    > Hoe heb jij Uberhaupt een vergoeding gekregen?

    > Dacht dat CZ niets vergoedde

    Doen ze in principe ook niet. Door de oogarts een medische verklaring te laten afgeven. Toen werd het verzoek gewoon afgewezen. Toen heb ik bezwaar ingediend en op grond daarvan is het toegekend. Nu is het wel zo dat je aan een aantal dingen moet “voldoen” om maar uberhaubt “bekeken” te worden door CZ. Als dat het geval is, moet je een helehoop vragen beantwoorden en gegevens verstrekken en dan kun je gaan zitten hopen. mickey schreef: