Ik zal me even kort voorstellen, ik heb net dit forum ontdekt en ben al druk aan het lezen geslagen. Ik heb het verhaal van Jootje ook al gelezen, dank daarvoor.
Ik ben een vrouw van 36 jaar en draag al 18 jaar harde lenzen, daarvoor 3 jaar een bril gehad.
Sinds een tijdje heb ik veel last van irritatie van mijn ogen, door de lenzen en ben van plan mijn ogen te laten laseren.
Hier ben ik voor naar Gorssel gegaan, http://www.devalcklaservision.nl/nederlandNL/frameset/index2.php
Eerst een gratis quickscan gehad, daaruit bleek dat ik een vrij dun hoornvlies heb (ca. 480 micron.) en dat de kans serieus aanwezig was dat ik niet voor een laserbehandeling in aanmerking kwam. Lasik was zeker niet aan de orde, misschien Lasek nog.
Daarna een vooronderzoek gehad a E100,-. Daar bleek gelukkig uit dat ik voor een Lasek in aanmerking kom. Nu mag ik zelf kiezen uit:
1) Lasek kosten: E 2500,- per 2 ogen of
2) Lasek+Tissue Saving Ablation kosten: E 3550,- per 2 ogen.
Het verschil is dat er bij methode 2 minder hoornvlies wordt verwijderd en dat zou beter zijn in mijn geval. Beide methodes hebben dezelfde resultaten.
Ik twijfel nog erg wat ik zal kiezen, ik vind het verschil in bedragen erg groot, ruim E1000,-, waar je een heleboel leuke dingen van kunt doen.
Aan de andere kant gaat het wel om je ogen, wat ik ook erg belangrijk vind dat het goed gebeurt
Ik had deze maand al geholpen kunnen worden maar moest eerst op mijn werk overleggen wat hun schikt. Ik wil er zeker 4 weken voor uittrekken, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ben veel te bang te vroeg in aanraking te komen met gevaarlijke bacterien.
Tot zover mijn verhaal, als jullie meer willen weten of tips voor me hebben roept u maar.
Gr. Jannie