Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Herstel epi lasik

  • Esther

    afgelopen 3 december ben ik gelaserd. Ze hebben mij epi-lasik aangeraden en die heb ik ook laten uitvoeren. Heb de eerste 2 dagen erg veel pijn gehad (alsof er een zandbak + een brander in mijn oog zat). De dagen daarop werd het steeds beter en na 4 dagen waren mijn ogen helemaal open.

    Nu kan ik wel alles zien zonder bril, maar niet zo scherp als ik zou willen. Links is helemaal niet scherp en rechts redelijk.

    Mijn vraag is of dit het is, of dat mijn ogen nog dagen/weken nodig hebben om te herstellen en dat het zicht dan alleen maar beter wordt.

    De pijn is wel helemaal weg gelukkig.

    Ook zou ik willen weten of veel computeren en tv kijken het herstel alleen maar belemmert, of dat het niet uitmaakt.

  • Bonny

    Hallo Esther,

    Toevallig ben ik ook 3 december jl. behandeld en ook mij is epi-lasik aangeraden. Bij mij was links direct perfect maar rechts daarentegen erg slecht rond -2/-3 en daarbij heb ik spookbeelden waar ik echt gek van wordt. Het is nu bijna een maand geleden en hoop dat het snel beter wordt, maar tot nu toe is er nog niks veranderd. Ik zou graag willen weten hoe het nu met je is??

    Waar ben jij behandeld? Ik bij EyeQVision in Amstelveen.

    Graag hoor ik wat van je.

    Groetjes Bonny

    Esther schreef:

    >

    > afgelopen 3 december ben ik gelaserd. Ze hebben mij epi-lasik

    > aangeraden en die heb ik ook laten uitvoeren. Heb de eerste 2

    > dagen erg veel pijn gehad (alsof er een zandbak + een brander

    > in mijn oog zat). De dagen daarop werd het steeds beter en na

    > 4 dagen waren mijn ogen helemaal open.

    > Nu kan ik wel alles zien zonder bril, maar niet zo scherp als

    > ik zou willen. Links is helemaal niet scherp en rechts

    > redelijk.

    > Mijn vraag is of dit het is, of dat mijn ogen nog dagen/weken

    > nodig hebben om te herstellen en dat het zicht dan alleen

    > maar beter wordt.

    > De pijn is wel helemaal weg gelukkig.

    > Ook zou ik willen weten of veel computeren en tv kijken het

    > herstel alleen maar belemmert, of dat het niet uitmaakt.

  • Esther

    Hoi Bonnie,

    Wat een toeval zeg. Wellicht hebben we elkaar 3 december wel gezien, want ik ben ook bij eyeQvision in Amstelveen gelasered.

    Ik ben 15 december voor controle gegaan en had geen infecties. Wel hebben we het over het dubbelzien gehad. Dat zou kunnen komen doordat er nog steeds vocht in het oog zit vanwege de verbranding van de laser. Het zou ook kunnen dat mijn cylinder niet helemaal goed is weggelasered, maar allebei kunnen ze pas na 3 maanden zeggen wat er is.

    Ik moet zeggen dat ik soms wel al verbetering zie in mijn linkeroog, dus heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Zo niet, dan zal ik na 3 maanden een herbehandeling van mijn linkeroog laten uitvoeren.

    12 januari heb ik mijn tweede controle en dan zal blijken hoe het gaat.

    15 december hebben we geconstateerd dat ik met rechts 80% zie en dat zal ook nog beter kunnen worden. Conclusie was dat ik gewoon geduld moest hebben (en dat heb ik normaliter niet, dus beetje lastig).

    Wat bedoel jij precies met spookbeelden? Kan me daar niet zoveel bij voorstellen namelijk. Wens je veel succes natuurlijk en hou ook mij op de hoogte, want vind het wel prettig met iemand te kunnen “praten” die hetzelfde ondergaat als ik.

    Ik ga wel al sinds 3 december zonder bril/lenzen door het leven en vind het echt een veraderming. Ben heel blij dat ik het gedaan heb.

  • Bianca de Ruiter

    Hallo,

    Het is al even geleden zie ik dat deze berichten geplaatst zijn, maar aangezien ik op zoek ben naar mensen met wie ik ervaringen over een een moeizaam herstel van epi lasik kan delen, heb ik besloten toch even te reageren.

    Mijn ervaring met epi lasik is tot nu toe niet erg positief te noemen. Na de behandling, die overigens bij Eye Q Vision is laten doen is 100 % meegevallen maar erg jammer is het dat mijn linkeroog na 1 mnd op 100% zicht zat en de maand daarna op 80 %.

    Met mijn rechteroog is het erger gesteld, na een zicht van 40 %, werd het 50 % en nu na de laatste controle van afgelopen dinsdag 16 juni, maar 30%…

    Hier word ik dus niet erg vrolijk van, sterker nog ik pieker me suf of dit ooit nog goed gaat komen. De waarden van mijn rechteroog zijn in 1 maand tijd ook compleet veranderd, van sferisch -0.75 en een cillinder van -1.25 , naar sferisch -1.25.

    Gek, word ik ervan, voornamelijk van die onzekerheid. Nu ga ik eind september voor een herbehandeling van mijn rechteroog maar ja, ik ga ook half augustus op vakantie.. maar kan ik dan uberhaupt nog wel wat zien ??!

    Kortom, kommer en kwel. Niets aan te merken op Eye Q Vision hoor, ben zelf deze behandeling aan gegaan en helaas behoor ik niet tot de gelukkigen die al na 2 weken van de daken schreeuwen hoe goed ze kunnen zien..

  • Conny

    Ben benieuwd hoe het nu met jullie is. Ik ben 1 oktober gelaserd Epi-Lasik. Dus nu 2 weken geleden. 's Morgens bij het opstaan prima zicht voor 5 minuten, daarna zakt het af. Met liquid traandruppels 4 seconden goed zicht, daarna weer slechter. Zit nu op 65%, hetzelfde als vlak na het uithalen van de verbandlensen. Nu 26 oktober weer terugkomen. Vraag me af wanneer ik weer “normaal” en scherp kan zien.

    Iemand met langere ervaring en hoe het nu is na nv. 3 maanden??

  • steven

    Hai Fooks,

    Ik heb zelf dus ook een epi-lasik methode gehad met leescorretie tegelijk.

    Heeft iemand daar ervaring mee en hoe is het herstel na 3 maanden.

    Hoop van iemand te vernemen want ik maak me er wel erg ongerust over.

    Op dit moment ben ik zeker niet tevreden want zowel veraf als dichtbij zien is niet in orde, maar men geeft aan dat ik geduld moet hebben tewijl ik anderhalve maand verder ben.

    MvG Steven